2013. november 16., szombat

Fitspiration * 3

Természetesen nehéz.
Az a dolga, hogy nehéz legyen.
Ha könnyű lenne, mindenki megtudná csinálni.
A nehézsége teszi nagyszerűvé.

2013. november 6., szerda

Fitspiration * 2




A vékony nem szexi, az egészséges az.


A napod 4%-a 1 óra sport.



Ne állj meg, amikor fáradt vagy, akkor állj meg, amikor végeztél!



A legjobb dolog a holnapban, hogy jobb leszek, mint ma!

2013. október 28., hétfő

Idézet*2

"Tényleg nem elég csak megpróbálni. Gyakran hosszú hónapokig tudatosan kell étkezni és mozogni. Ezt felfoghatod szenvedésnek is, de én inkább egyfajta tisztítótűznek nevezném, melynek során megszabadulsz a végigfalt évek zsírtégláiból. Néha látványos eredmények nélkül hetekig kell küzdeni. Nehéz a választás, de hidd el, szépen, fokozatosan átáll a szervezet."

A Norbi Titok című könyvből

2013. szeptember 29., vasárnap

Alakreform Road-show-n voltam

Sziasztok!

Múlt héten a városomban tartott órát Rubint Réka és Schobert Norbi. 1500 Ft-ért két és fél óra edzést kaptunk, és egy 7decis innivalót. Szerintem nagyon megérte az árát, hiszen cserébe fergeteges órát kaptunk!
Forrás: innen
Először Norbi adott egy 60 perces retro aerobik órát, ami nagyon jó hangulatban telt, tényleg voltak benne retro mozdulatok, és régebbi zenék felpörgetve. Ahogy Norbi is mondta, ő adta a kiképzést, Réka pedig a kivégzést. Tökéletes volt bemelegítéshez is, illetve jól átmozgatott azért, és azokról folyt is a víz, akik apait anyait beleadtak! Ezután Réka adott egy 90 perces erősítő edzést, ami hihetetlen jó volt, másnap fájt ám mindenem. Megmozgattunk minden testrészt alaposan. 
Aki teheti mindenképpen menjen el az órájukra, fergeteges a hangulat, igazán jó érzés olyanokkal együtt tornázni, akik ugyan úgy keményen próbálkoznak, mint te, illetve nagy hajtó erő az edző is : )
Végig tartották az emberekben a lelket, biztatták a tornázókat.

Szerencsés az, aki pesten lakik és rendszeresen el tud menni egy-egy Réka órára!
Ajánlom mindenkinek, hiszen nagyon jó a hangulat és torna is! : )

2013. augusztus 29., csütörtök

Találd meg a megfelelőt!

Fontos, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb mozgási módszert, de sajnos ez nem a legegyszerűbb feladatok egyike. Sok választási lehetőségünk van, de ki kell tapasztalni, hogy nekünk melyik a leghatékonyabb. Persze nagyon jó, hogyha a szomszéd csaj vagy a barátnőnk ajánl valami újat, ami neki bevált, de ez nem egyenlő azzal, hogy nekünk is be fog, hiszen neki más a testfelépítése, az anyagcseréje, a kondíciója.

Nem mindenkinek van arra fölösleges X ezer forintja, hogy személyi edzőt fogadjon vagy kondibérletet váltson, de ettől még nem vagyunk meglőve. Rengeteg videó, DVD és könyv elérhető ebben a témában, amivel otthon is fejleszthetjük a kondíciónkat és az erőnlétünket. Most az általam ismertekről fogok írni nektek, hátha újat tudok nyújtani. Szeretném még az elején leszögezni, hogy ez nem hirdetés és egyikőjükkel sem állok kapcsolatban, szimplán szeretnék segítséget nyújtani.

De lássuk akkor kikből/mikből válogathatunk?!
Az első Rubint Réka.
Tudom jól, hogy ő illetve Norbi nagyon megosztó személyek, vannak akik nagyon utálják őket és vannak, akik fanatikus függők és minden facebook bejegyzése alá irkálnak, én személy szerint mégis hozzá tértem vissza mert számomra az ő tornája vált be a legjobban.
Ha őt választanád, akkor nagyon fontos a fokozatosság szerintem. Nem érdemes belekezdeni a jubilleumi DVD-jébe mert csak kudarc fog érni, illetve másnap olyan izomlázad lesz, hogy el megy a kedved az egésztől. Én azt tanácsolnám vele kapcsolatban, hogy szépen fokozatosan Add Önmagad 1-től haladjunk sorba, mert ő a mai napig keményít az edzésein, nagyon jól egymásra épülnek a DVDi, és biztos vagyok benne, hogy a legújabbal is tud majd újat és erősebbet nyújtani.
Érdemes még esetleg feliratkozni a Facebook profiljára, mert minden nap energiabombákat ír ki, sok sikertörténetet küldenek neki, és ezt mind közzé is teszi, ezzel is motiválhatjuk magunkat. Lehet, hogy ez valakinek már túl sok, de számomra nagyon ösztönző olvasni azt a sok pozitív dolgot, amit ír.

A második Péntek Enikő.
Ő most kezd igazán elterjedni szerintem és nem találkoztam még ellentáborral. Nagyon kemény tornákat csinál, rövidek és igen izzasztóak. Az ember azt hinné, amikor először átfutja, hogy mit is fog csinálni, hogy ó hát ez mi csak egy kis ugrás ide, kis ugrás oda, de biztos, hogy megizzadsz a végére és holnap sajogni fogsz. Külön rá megy az intervallumra és az erősítésre, így válogatni lehet, hogy éppen mit szeretnék csinálni.
Illetve ő megadja nekünk azt a luxust, hogy ingyen, csupán egy regisztrálás után minden hónapban edzéstervet küld a kisvideóval, amiket a youtube-on bárki megtalálhat. Az edzésterve szépen fel van építve és ha valaki a DVDiről szeretné csinálni, ahhoz is kap e-mailben havi edzéstervet!




A harmadik a Zsírégetés Harcosai Katona Zoltánnal.
A könyve van meg, amelyben sok hasznos dolgot leír a test átváltoztatásáról és a helyes táplálkozásról. Többek között edzéstervet és ételcsoportosítást is találhatunk a könyvben.
A leírtakban olvashatunk edzőtermi edzést gépekkel, súlyokkal történő edzést, de a legfontosabb, hogy saját testsúllyal történő edzést is, amit otthon, "könnyedén" kivitelezhetünk.










Aki angolul jól tud, az megnézheti a The Daily Hiit oldalt, ahol szintén rengeteg motiváló bejegyzést fogtok találni és rengetek kemény tornát. Ez a nő hihetetlen elszántsággal csinálja a tornákat és néha el sem hiszem, hogy ennyi erő van benne. Itt is találtok youtube videókat és a workouts fül alatt havi vagy heti lebontásban edzéstervet. Sőt még be is állíthatjátok magatoknak, hogy milyen típusú edzést szeretnétek a héten végezni.

Persze a videókhoz nem kell angol tudás, puszta kitartás! ;) Esetleg annyi lehet a nyelvvel a gond, hogy nem értitek meg, ha szól, hogy mire kell figyelni, hogy rendesen végezzük el a feladatot.




Ha valaki pedig boxolósabb tornára vágyik, mintsem a kitörésekre és gugolásokra, annak ajánlanám Tae Bo youtube videóit. Számomra kicsit monoton a számolás miatt, de sokan szeretik. Ez nem éppen a legnőcisebb videók egyike lesz, de biztos, hogy a végére le fogsz izzadni!
















Mindezek mellé szerintem nagyon fontos a futás! Bármennyire azt érezzük, hogy ez most gyötrő volt és mindenem sajog, a futás ugyan úgy megmozgatja az egész testedet, csak más izomcsoportot. Ez az én meglátásom és szerintem elengedhetetlen a súlyzós vagy erősítő edzések mellé. Csempészhetünk némi változatosságot a mozgásunkba termi órákkal, legyen az spinning, zumba, pilátesz vagy bármi más, a lényeg, hogy úgy válasszunk mozgásformát, hogy fokozatosan fel tudjuk építeni az erőnlétünknek megfelelően és mindig legyen benne kihívás, mindig legyen hova fejlődni!!

2013. augusztus 25., vasárnap

Idézet*1


"...minden életmódváltást azonnal kell elkezdeni, erős elhatározással. Minden hétfőre, vagy elsejére halasztott dolog csak annyit ér, hogy könnyes szemmel addig is telezabálhasd magad, mert a nagy éhezés megelőzésére gondolsz. Így akár még dagadtabban, még jobban kitágult gyomorral foghatsz neki önmagad büntetésének, amit éppen ezért fel fogsz adni. Különböző ürügyek gyártásához ugyanis nem szükséges felkelni a zsírbörtönből. Jutalomként csak közelebb húzzuk a fagyisdobozt...."

A Norbi Titok című könyvből.

2013. augusztus 22., csütörtök

Fitspiration * 1

Sziasztok!

Képekkel is lehet magunkat motiválni! Hoztam nektek kezdésnek párat.

Csak az lehet rossz edzés, amit nem csináltál meg. Minden egyes gyakorlat a célodhoz vezet, még ha csak 5 perc guggolásra volt időd, akkor is előrébb vagy, mint tegnap!

2013. augusztus 19., hétfő

Az én történetem



Szerettem volna kis betekintést engedni a múltamba, hogy lássátok, nem csak a fellegekbe beszéltem akkor, amikor azt írtam, hogy van már némi tapasztalatom a témával kapcsolatban. Mint írtam, mindig is vaskos voltam, hol kevesebb, hol több felesleggel. Sikert kétszer értem el, egyszer pedig félig meddig mondható sikert. Az első még általános iskolás koromban volt, amikor szimplán az étrendemen változtattam. Akkor jött be a Norbi módszer, és én egyszerűen átrendszereztem az étkezésemet az ő kódrendszere szerint. Egy nyár alatt, csak ezzel látványosat sikerült fogynom, de ez azzal a lendülettel dőlt is meg, ahogy beindult az iskola. Nem figyeltem többé oda, péksüteményeket ettem reggelire satöbbi. A tánccal is felhagytam, így az utolsó mozgási lehetőséget is elvágtam magamtól, végül ugyan ott jártam, ahol elkezdtem. 

A következő egy félsiker féleség volt. Azon a nyáron kezdődött, amikor összejöttem a párommal. Valahogy rászedtem magam, hogy csak le kéne járni görkorcsolyázni néha, csak oda kéne picit figyelni, talán még néha a tornázásra is rávettem magam(persze szigorúan letakart tükrökkel). Aztán összejöttünk és minden este sétálgattunk valamerre, nem ültünk be kajálni  hanem sétáltunk, aztán mivel már este értem haza itthon se ettem, így a délutáni és esti evés kimaradt, le is ment pár kiló. Még emlékszem meg is jegyezték itthon… aztán ez szintén addig tartott, míg el nem bíztam magam és este is lecsúszott pár falat. Ez sem tartott sokáig. 

A harmadik sikerem, amikor kemény munkával és odafigyeléssel lefogytam 8 kilót tavaly augusztusban dőlt meg. Előtte napi szinten tornáztam, futottam és odafigyeltem az evésre. Ekkor szedtem össze a legtöbb tapasztalatot, ekkor olvastam utána a dolgoknak és ekkor vettem észre magamon, hogy mik azok, amik használnak és mik azok, amik nem. Ekkor jutott el a tudatomig, hogy holmi fogyókúrákkal és amerikai csodaétrendekkel nem lehet fogyni, bármennyire is szeretném, és nem lehet tartani az elért eredményt. Nem beszélve a feszes testről. Bármennyire is jól haladtam, megint beleestem abba a hibába, hogy elbíztam magam, milyen jól haladok, és nem baj az, ha az augusztust végig bűnözöm, és eszek egy kis ezt-azt, nem tornázok ma se…de holnap se. Augusztus végére szépen meg is látszott a dolog, aztán jött a fekete leves, az egyetem. Ami megborított mindent, leszívta az energiámat és lássuk be, az augusztusi kimaradás belustított. Este értem haza, már nem volt kedvem tornázni, csak néha néha, ha rá tudtam szedni magam illetve este ettem főtt ételt és egyéb finomságokat.



És most itt vagyok, ugyan ott, ahol elkezdtem. Ugyan olyan husisan, ugyan olyan punnyadtan, ugyan olyan narancsbőrrel és ugyan olyan elszántsággal, ha nem nagyobbal. Azért is kezdtem bele a blogba, mert egy hónap múlva betöltöm a 20. életévemet és agyban eljutottam oda, hogy mostmár elég volt! Elég volt abból, hogy nem akarok elmenni vásárolni, mert mi van ha megint nem lesz a méretemben?, hogy nem nézhetek hosszába csíkos felsőt, mert az kövérít!, hogy a strandon fél óra azzal megy el, hogy „én vagyok itt a legkövérebb”. Elég volt és végre élvezni akarom az életemet úgy, hogy jól érzem magam a bőrömben.

Érzem magamban az elszántságot, és ki merem azt jelenteni, hogy meg sem állok addig, ameddig el nem érem az álomsúlyomat, a 68 kilót. A bloggal pedig azoknak szeretnék segíteni, akik hasonló cipőben járnak, mint én. Lehet, hogy valakinek ez fogja megadni a kezdő lökést, az is lehet, hogy a végsőt, de az is lehet, hogy rádöbbentem majd a „nekem már lehet” stádiumban, hogy nem nem lehet addig, ameddig meg nincs a cél! De az is lehet, hogy csak olvas egy jót aztán tovább lép. Nekem már ez is elég.



Legyen szép napotok!

2013. augusztus 18., vasárnap

Üdvözöllek...

Üdvözöllek a world of bree alblogján!

Elég régóta foglalkoztat az egészséges életmód, a helyes és mértékletes táplálkozás, nem olyan régóta a sportosabb életmód. Sajnos kiskorom óta súlyproblémákkal küzdök, hol kevesebbel, hol többel. Átéltem már a cikizést, az önsajnálatot, önutálatot, a tettvágyat, a sikerhez vezető utat és a nagy visszaesést is...sajnos nem egyszer. Most, hogy újból a 'nulláról' indulok a testemet tekintve, de annál több tapasztalattal és tudással a hátam mögött, közelítve a második X-hez, elég tettvágyat és elszántságot érzek magamban, hogy elérjem a célomat.
Ezt a blogot nem csak a fogyni vágyóknak szánom majd, hanem azoknak is, akik szeretnének a sportosabb, egészségesebb életmód felé nyitni, illetve azoknak, akik már jó úton haladnak csak éppen egy kis motiválásra van szükségük, hogy kilépjenek a lelki gödörből.

Várok minden olvasót szeretettel!
bree