2013. augusztus 29., csütörtök

Találd meg a megfelelőt!

Fontos, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb mozgási módszert, de sajnos ez nem a legegyszerűbb feladatok egyike. Sok választási lehetőségünk van, de ki kell tapasztalni, hogy nekünk melyik a leghatékonyabb. Persze nagyon jó, hogyha a szomszéd csaj vagy a barátnőnk ajánl valami újat, ami neki bevált, de ez nem egyenlő azzal, hogy nekünk is be fog, hiszen neki más a testfelépítése, az anyagcseréje, a kondíciója.

Nem mindenkinek van arra fölösleges X ezer forintja, hogy személyi edzőt fogadjon vagy kondibérletet váltson, de ettől még nem vagyunk meglőve. Rengeteg videó, DVD és könyv elérhető ebben a témában, amivel otthon is fejleszthetjük a kondíciónkat és az erőnlétünket. Most az általam ismertekről fogok írni nektek, hátha újat tudok nyújtani. Szeretném még az elején leszögezni, hogy ez nem hirdetés és egyikőjükkel sem állok kapcsolatban, szimplán szeretnék segítséget nyújtani.

De lássuk akkor kikből/mikből válogathatunk?!
Az első Rubint Réka.
Tudom jól, hogy ő illetve Norbi nagyon megosztó személyek, vannak akik nagyon utálják őket és vannak, akik fanatikus függők és minden facebook bejegyzése alá irkálnak, én személy szerint mégis hozzá tértem vissza mert számomra az ő tornája vált be a legjobban.
Ha őt választanád, akkor nagyon fontos a fokozatosság szerintem. Nem érdemes belekezdeni a jubilleumi DVD-jébe mert csak kudarc fog érni, illetve másnap olyan izomlázad lesz, hogy el megy a kedved az egésztől. Én azt tanácsolnám vele kapcsolatban, hogy szépen fokozatosan Add Önmagad 1-től haladjunk sorba, mert ő a mai napig keményít az edzésein, nagyon jól egymásra épülnek a DVDi, és biztos vagyok benne, hogy a legújabbal is tud majd újat és erősebbet nyújtani.
Érdemes még esetleg feliratkozni a Facebook profiljára, mert minden nap energiabombákat ír ki, sok sikertörténetet küldenek neki, és ezt mind közzé is teszi, ezzel is motiválhatjuk magunkat. Lehet, hogy ez valakinek már túl sok, de számomra nagyon ösztönző olvasni azt a sok pozitív dolgot, amit ír.

A második Péntek Enikő.
Ő most kezd igazán elterjedni szerintem és nem találkoztam még ellentáborral. Nagyon kemény tornákat csinál, rövidek és igen izzasztóak. Az ember azt hinné, amikor először átfutja, hogy mit is fog csinálni, hogy ó hát ez mi csak egy kis ugrás ide, kis ugrás oda, de biztos, hogy megizzadsz a végére és holnap sajogni fogsz. Külön rá megy az intervallumra és az erősítésre, így válogatni lehet, hogy éppen mit szeretnék csinálni.
Illetve ő megadja nekünk azt a luxust, hogy ingyen, csupán egy regisztrálás után minden hónapban edzéstervet küld a kisvideóval, amiket a youtube-on bárki megtalálhat. Az edzésterve szépen fel van építve és ha valaki a DVDiről szeretné csinálni, ahhoz is kap e-mailben havi edzéstervet!




A harmadik a Zsírégetés Harcosai Katona Zoltánnal.
A könyve van meg, amelyben sok hasznos dolgot leír a test átváltoztatásáról és a helyes táplálkozásról. Többek között edzéstervet és ételcsoportosítást is találhatunk a könyvben.
A leírtakban olvashatunk edzőtermi edzést gépekkel, súlyokkal történő edzést, de a legfontosabb, hogy saját testsúllyal történő edzést is, amit otthon, "könnyedén" kivitelezhetünk.










Aki angolul jól tud, az megnézheti a The Daily Hiit oldalt, ahol szintén rengeteg motiváló bejegyzést fogtok találni és rengetek kemény tornát. Ez a nő hihetetlen elszántsággal csinálja a tornákat és néha el sem hiszem, hogy ennyi erő van benne. Itt is találtok youtube videókat és a workouts fül alatt havi vagy heti lebontásban edzéstervet. Sőt még be is állíthatjátok magatoknak, hogy milyen típusú edzést szeretnétek a héten végezni.

Persze a videókhoz nem kell angol tudás, puszta kitartás! ;) Esetleg annyi lehet a nyelvvel a gond, hogy nem értitek meg, ha szól, hogy mire kell figyelni, hogy rendesen végezzük el a feladatot.




Ha valaki pedig boxolósabb tornára vágyik, mintsem a kitörésekre és gugolásokra, annak ajánlanám Tae Bo youtube videóit. Számomra kicsit monoton a számolás miatt, de sokan szeretik. Ez nem éppen a legnőcisebb videók egyike lesz, de biztos, hogy a végére le fogsz izzadni!
















Mindezek mellé szerintem nagyon fontos a futás! Bármennyire azt érezzük, hogy ez most gyötrő volt és mindenem sajog, a futás ugyan úgy megmozgatja az egész testedet, csak más izomcsoportot. Ez az én meglátásom és szerintem elengedhetetlen a súlyzós vagy erősítő edzések mellé. Csempészhetünk némi változatosságot a mozgásunkba termi órákkal, legyen az spinning, zumba, pilátesz vagy bármi más, a lényeg, hogy úgy válasszunk mozgásformát, hogy fokozatosan fel tudjuk építeni az erőnlétünknek megfelelően és mindig legyen benne kihívás, mindig legyen hova fejlődni!!

6 megjegyzés:

  1. Billy Blanks edzéseit szeretem, időről-időre mindig megcsinálom egy-egy izzasztóbb változatát is. Rubint Rékát annyira nem szeretem, csak a lábra való dolgait csinálom. Péntek Enikőt ismerem, de nem próbálkoztam még vele.

    Személy szerint én őket szeretem, és szoktam csinálni: Béres Alexandra, Norbi, Billy Blanks, Tiffany Rothe, néha a lifefiten van Szalka Andi és Rolay Erika, plusz van még pár, akiknek a nevét annyira nem tudom, viszont youtube-on megtalálhatóak az edzéseik, mint pl. Leslie Sansone.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ooo szuper, hogy te is leírtad, hogy kikre szoktál tornázni! : ) Ezzel az én és az olvasók ismeretsége is bővül! : )

      Törlés
    2. Kipróbáltam Péntek Enikőt! Nagyon durva, és nagyon fáj a hasam. :D

      Törlés
    3. ugye?! : D nekem mindig az volt, hogy megnéztem előre mik a feladatok, "ó hát ez tök könnyű" aztán meg másnap majd meg haltam az izomláztól : D

      Törlés
  2. Sosem tudnék dönteni Rubint Réka és Péntek Enikő között, annyira szeretem mindkettőt. Bár ha választanom kéne, Enikő testét akarnám :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mind a ketten nagyon nagyon jók! Most lesz nálunk mindkettejüknek órája, sajnos pont egy időben.
      De igen, én is inkább Enikő testét fogadnám el. A Rékáé is nagyon szép, rettentő sok munka van benne, de az a test szimplán nem hozzám illik. : ) De azért Réka testét is irigylem. : )

      Törlés