2014. január 23., csütörtök

Beszámoló | Január 19.

Sziasztok!
Tartozok nektek ezzel a beszámolóval, de most bepótolom a lemaradásom!
A bejegyzés címe az, hogy "kezdem megszokni" és ha ti is keményen csináljátok az edzést, akkor ti is érzitek már a változást.

Persze ez egyén- és kondíciófüggő, de két hét elteltével már érezhető az, hogy jobban bírod csinálni a gyakorlatokat, kezd az izomzatod alakulni, később fulladsz ki és egyre többet tudsz csinálni az ismétlésekből. Én elmondhatom magamról, hogy eddig 2 és fél kiló ment le, most kezd igazán beindulni a mérleg.
Nagyon fontos, hogyha a mérlegnek hiszel, akkor ne keseredj el az első hét után, amiért nem mozdul a mutató vagy talán még többet is mutat. Köztudott, hogy az izom nehezebb, mint a zsír, így az elején akár felfelé is billenhet a mérleg, illetve hurkásabbnak, narancsbőrösebbnek vagy puffadtabbnak érezheted magam. Mindez azért van, mert az edzés során nő az izomzat, ami kitolja a felette lévő zsírréteget. Később viszont már ez az izom fogja elégetni is, úgyhogy nem szabad az elején feladni, csak mert nem jön kapásból a hatás.

Sokan mondják, hogy nem a mérlegnek kell hinni - pont azért, mert az izom nehezebb mint a zsír -, hanem a tükörnek, én mégis mind a kettőre alapozok.
Az én meglátásom az, hogyha kevés súlyfeleslegünk van vagy a testünkön akarunk alakítani, feszesíteni és izmosítani, akkor tényleg a tükörnek kell hinni, nagy súlyfelesleg esetén viszont ez nembiztos, hogy elég motiváló, hiszen hosszabb idő kell a látványos fejlődésnek és nem biztos, hogy rögtön látszódni fognak az izmok.

Ti hogy haladtok a kilókkal?

2 megjegyzés:

  1. Sem a tükörnek, sem a mérlegnek nem hiszek. Mindig vártam legalább egy hónapot azzal, hogy mértem magam (én centivel csinálom inkább), mert akkor már van tényleges változás.
    Pont azért kell két hétig csinálni valamit, hogy szokássá váljon, és tudat alatt persze, mert lehet, hogy nem veszed észre, de nőni fog az állóképességed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Èn a centit is a mérleg kategóriába sorolom, mivel az elejen -ahogy írtam is - az is mutathat többet. Ez persze csak akkor igaz ha tényleg az első hét után méred magad. Ha az első hónap után nézed akkor természetesen kevesebbet fogsz mérni. Ez is egy jó megoldás. Egyénfüggő, hogy ki hogy igényli a motiválást.: ) Nekem például szüksèges, hogy napról napra ráálljak a mérlegre és lássam, hogy ha egy kicsivel is, de kevesebbet mutat.
      Az pedig természetes, hogy egyre jobb a kondício : ) ezt szerintem mindenki érzi, aki mozog rendszeresen, hogy két hét elteltével már sokkal jobban megy. Az olyan beállítottságuaknak, mint én a két hét viszont még nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy szokás legyen, kinek hogy. A beszámoló fázisait a saját rirmusomr szerint írtam meg.

      Törlés