2014. június 1., vasárnap

Egészséges táplálkozás, ja, hogy te füvet eszel?

Sziasztok!

Most egy olyan témáról fogok írni, amibe rendszeresen bele fogsz ütközni, ha változtatsz a táplálkozásodon.  
Az iskolai évek során belénk idegződik a szendvics- péksütemény kombó. Hamar megvan, csak megkensz két kenyeret meg belevágsz valami felvágottat, jobb esetbe valami zöldséget is. Könnyen meg tudod enni, nem kell utána mosogatni. A péksüteménynél pedig még ennyi dolgod sincsen. 

Mennyivel könnyebb igaz?

Az már más tészta, hogy kb. 10-15 percig tart az "ettem valami finomat, és most jó" érzés, a vércukrod az egekbe szökik, aztán pedig olyan gyorsasággal zuhan is vissza, és rád tör az úúgy ennék megint valamit, illetve a máris éhes vagyok érzet. 

Félre ne értsetek, nem vagyok szendvics ellenző, nagyon finom és egészséges dolgokat összelehet ütni, de ez nem a fehér kenyér, szalámi, majonéz trióból fog elkészülni. 


Macerás, mosogatással jár, készülést és előregondolkozást igényel. Lehet nem fog beleférni a táskádba, lehet, hogy cügölnöd kell magaddal a buszon, villamoson. Számíthatsz pozitív és negatív értelemben az "Azmi?!" kérdésre és a változatos színvilág miatt többen fognak inkább nyúlnak, mint embernek vélni, valamit a fogyókúrázol és finom-e egyáltalán témát is feszegetni fogják. 

Aki negatívomként éli meg a látottakat és csak a saját irtófinom pizzájára tud gondolni, azokkal nem érdemes belemenni a beszélgetésbe. Nyilván egy világ életében vékony, hízásra nem hajlamos nő, soha nem fogja megérteni azt, hogy miért is teszed/eszed ezt. Neki továbbra is jó lesz a büfés szendvics, amiben egy szál saláta van, ergo le is tudta a zöldségbevitelét, de nemsokára te futva tudsz majd felmenni a harmadikra, nem úgy, mint ő. Sokan vannak olyanok, akik kifejezetten meg akarnak majd győzni, illetve gyengíteni akarnak az olyan kérdésekkel, hogy megéri-e, nem hiányzik a "normális" kaja és hasonlók, de ezeket csak el kell engedni a fül mellett. Azt kell szem előtt tartani, hogy tudatlannak hiába magyarázod.

Az egészséges táplálkozás nem csak arról szól, hogy zöldséget és ízetlen csirkemellet eszel. Nagyon finom, ízletes és változatos ételek lehet elkészíteni, amelyek még táplálóak is! 

Mindig a vitamin és fehérjedús ételek legyenek fontosak. Nem kell ahhoz milliomosnak lenni, hogy egészségesen élhess!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon egyetértek veled. A képen látható ételek gusztusosak és egészségesek, igaz kicsit tovább tart őket elkészíteni, de tovább is laktatnak el, mint egy péksütemény. Én minden reggel joghurtos salátakeveréket fogyasztok pici husival, mellé egy joghurtot és ebédig kitart ezzel az energiám, ráadásul nagyon finom is. A japán bento dobozok is remek alternatívák a változatos és egészséges étkezésre, régen olyanokat is csináltam. Persze a többiek csak nézték, hogy mit eszem, de merem állítani, hogy én jobban laktam a kis doboznyi ételemtől, amiben mindenféle étel típusból volt 1-2, mint ők a kakaós csigától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokan nem akarják elhinni, hogy egy kis zöldség és husi milyen sokáig elég tud lenni. Eszel egy keveset, de tartalmasat.
      Jaaaj és a bento dobozok *-* órákig tudom nézegetni az olyan képeket! : D annyira jók! A Tescoba lehet kapni ilyen rendszerező ételeseket, azok is nagyon jók!

      Törlés
  2. Én is egyetértek veled! Amikor elhatároztam, hogy változtatni szeretnék, akkor az én fejemben soha nem fordult meg, hogy valami gondot okozzon a jó kaja kivitelezése. Mivel suliba járok és a napom felét ott töltöm, ezért a kajám felét is magammal kell cipelni. De ma már olyan cuki kis dobozokat lehet venni, múltkor találtam egyet a Kikben 290 pénzért, és olyan cuki kis rózsaszín. Azóta mindig valami olyat találok ki, hogy abban vihessem az ennivalóm és villoghassak vele. :D
    Én imádok enni, de amióta rájöttem, hogy milyen finomakat lehet csinálni, azóta még jobban szeretem a hasam. :)

    VálaszTörlés