2014. augusztus 14., csütörtök

Segítő műsorok és társai

Sziasztok!
Ma egy olyan témát fogok feszegetni, amin már régóta jár az eszem. 
Mikről szól a legtöbb női magazin? Hogyan fogadd el magad, illetve hogyan fogyjál le. Nos, nekem ez a kettő már alapból üti egymást. Ezeket egyszerűen nem fogom szóra méltatni, mivel nem foglalkozok velük. Engem nem lehet meggyőzni semmiféle sztár diétával, 4-5-80 kitudja hány napos kúrákkal, még akkor se, ha Angelina Jolie esküszik rá. Tehát az újságokat most inkább hagynám.

Ami hihetetlen módon felcs*szte az agyam és megadta a végső löketet, az a Meztelenül is szép vagyok című műsor. Eredetileg brit sorozatról van szó, de itthon is meg volt ennek a párja.
Mivel az angol fajtából sokkal több részt láttam, így erre felfűzve fogom leírni a véleményemet. 
Adott egy meleg fazon, aki összeszedi a világ, talán legslamposabb nőit. Egy lestrapált, magára nem adó nő mindig a főszereplő, aki tényleg egyszerűen semmivel nem foglalkozik, ami magát vagy a szépségét érinti. 
Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy minden egyes nap úgy kell kilépni a lakásból, mintha egy szépségszalon székéből álltunk volna fel és a legutolsó divat szerint kell öltözködni. Még véletlenül sem! De a legtöbb esetben a nők szerintem adnak magukra annyira, hogy a hajuk nem egy csapzott vagy éppen összevissza álló lesz*rom mitérdekel, tarkón összefogom valahogy azt' jóvan állapotban van. Egy szempillaspirál is annyira fel tudja dobni az arcot.... Én nem is értem, hogy mennyi időt és energiát belefeccölhetett ez a sorozat, hogy ennyire igénytelen és lestrapált nőket keressen. 

Tehát a koncepció: adott egy érdekes stylist(?) és egy slampos nő, aki tojik arra, hogy néz ki. Ehhez hozzácsapunk egy profi sminkest, egy profi fodrászt, egy testet kb. 90%-ban leszorító alsóneműt, pár márkát és egy kis meztelenkedést. 

És, hogy mi ezzel a problémám? Az, hogy ez az egész nagy örömködés a műsor idejéig tart! Ugyanis azok a nők, akiket "átalakít" az nem fog hirtelen napi fél órát sminkeléssel tölteni, mert fingja nincsen róla, hogy mit mire használjon. Nem fog fodrászhoz járni havonta, hogy festesse a lenövését, mivel eddig se tette. Leszorító bugyi...könyörgöm. És képes azt mondani, hogy "látod, milyen szép derekad lett?!! milyen nőies vonalak!" hát persze, de milyen szép nőies vonalai lesznek 40fokba nyáron, meg amikor le kell kerülnie a ruhának. 
A ruhák szépek, nagyon jó kis szetteket tudna nekik válogatni, de könyörgöm....aki a 15éves kinyúlt kötött pulcsijába megy mindenhova, az honnan fogja tudni, hogy mégis mit válogasson össze magának?
És a hab a tortán, ez a meztelenkedés. Álljon ki csupin egy kirakatba vagy egy fotózáson vagy a kifutón és akkor fúde ügyes vagy, tapsoljunk meg, ez aztán az önbizalom látod!!! Hááát....nem!

Az egész műsor szép és jó, olyan gyönyörűen bemutatja ezt az egész fogadd el magad úgy, ahogy vagy, majd csalunk egy kicsit dolgot! Én pedig ettől rosszul vagyok! Persze az éppen aktuális állapotunkat el kell tudnunk fogadni, hiszen senki nem fog másnap reggel úgy felkelni, hogy leszaladt róla 10kiló, tökéletes a haja, nincs rajta narancsbőr stb.  Viszont ha valami zavar magunkon azon csakis mi tudunk változtatni! Hipercsinin mutathatok a leszorítóbugyimmal, de ha lekerül ugyan úgy ott vannak a hurkák. Tehát ez egész csak egy nagy ámítás. 
Én nem vagyok híve ennek a kamu dumának, hogy nem baj, jó ez így, ezt kell elfogadni és majd így megszeretnek az emberek. Persze, megszerethetnek így is az emberek, de ameddig te nem tudod magad elfogadni, addig úgy se lesz 100%-os az életed. Lehet itt kamuzni a leszorító bugyikkal meg meztelenülisbevállalom dolgokkal, de ezek szart se érnek. 

9 megjegyzés:

  1. Igazából nekem abból van elegem hogy mindenki a túlsúlyosokkal foglalkozik, a kórosan sovány nem probléma?! Ismertem lányokat akik nagyon soványak szerettel volna hízni, de ugye hízásnál se az van hogy zabáljon és hízni fog,hanem kemény diéta van nekik is, de ugye az volt a bajuk hogy abban nem segít nekik senki,hogy építsenek magukra egy kis izmot.
    Szerintem nem árt az alakformáló fehérnemű, sok jó testű embernek van, tudjuk "buktak"már le. Nekem tetszett ez a műsor, azért lehet slampos valaki mert tényleg akkora önbizalom hiányban szenved,hogy kb úgy érzi rajta semmi sem segít, és takargatja magát óriás ruhákba. Tudom én is ezt tettem. Nyilván mostam hajat, meg odafigyeltem magamra, de annyira rosszul éreztem magam a bőrömben, hogy a legminimálisabb törődést mutattam meg magamból a világ felé. Annak idején.Amíg nem voltunk mások bőrébe szerintem ennyire nem lehet lesarkítani a dolgot. Szeretem a cikkeid félre ne érts ezzel nem feltétlen értek egyet, legalábbis nem minden pontjában, de örültem hogy elolvashattam egy más szemszöget. :) órákig tudnék erről a témáról írni: D de abban egyetértek igenis tehet magáért az ember, ha nagyon akar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ui: Azt elfelejtettem, hogy soha nem használtam alakformálót, így visszaolvasva úgy tűnhet :) meg nem is áll szándékomban használni. Sőt fűző se volt rajtam soha és nem is lesz. :) Bocsi a kiegészítésért, ciki mert szeretem ezeket a műsorokat, tök sok jó tippet lehet ellesni, alakformálóktól függetlenül. Na azt hiszem offolom a témát ^_^

      Törlés
    2. azzal egyet értek, hogy sok műsor csak a túlsúlyosokkal foglalkozik és a kórosan soványok nem kapnak annyi figyelmet. viszont sokkal több az elhízott ember világszerte. az alakformálót én még mindig egy hazugságnak tartom. becsapom vele a külvilágot és önmagamat is, persze a külvilág részben le van kakilva, mert hát hagy hordjak már azt, amit akarok, viszont ha párkapcsolat terén gondolkozok ez olyan illúzióromboló lehet, még akkor is ha már több éve házas az ember. mindemellett nem taszítja az embert mégnagyobb "utálatban" maga felé?? engem biztosan még jobban mardosna a feszültség, hogy oké, így csini vagyok de nélküle?
      ha te találsz benne praktikát meg szereted nézni, akkor persze nézzed, de engem ezek csak felidegesítenek mert én úgy gondolom, hogy azzal, hogy elmegyek egy műsorba és ott engem szépen kicsinosítanak, meg paskolja ott a fenekem a műsorvezető, de amúgy egész életemben tojtam arra, hogy hogy nézek ki, akkor ezzel nem sok minden fog megváltozni.
      lehet van olyan ember, akinek pont ezzel nyitják fel a szemét, de millióból 1.
      meg én úgy gondolom, hogyha valaki annyira utálja a testét, mind ahogy a műsorban bemutatott hölgyek, hogy elsírja magát ott a tükörszobában, azon nem fog pikpakk egy kis leszorító bugyi meg smink segíteni.

      Törlés
    3. Igazából szerintem ha nagyon tágan akarom értelmezni a dolgot, akkor még a leszorítós bugyis hazugság a legkisebb dolog. Egyébként azzal is egyetértek amit most írtál, de ha jobban belegondolunk a szépségipar nagy része kamu. De tudod mi a furcsa, hogy láttam már telt lányt csinosan felöltözni, alakformáló nélkül, erre mindenki mondta neki,hogy ilyen ruhához jó lett volna ha felvett volna egyet. Aztán ezen ment a vita, a végén ott tartott a dolog,hogy akkor ne sminkeljünk mert az is mekkora csalás: ) Igazából mindennek van igazságtartalma. De köszönöm, hogy leírtad a véleményed, ebből is ki tudtam magamnak ragadni a lényeget. Remélem nincs harag, mert én kicsit máshogy látom a dolgokat, mert írva más jöhet le mint elő szóban. További szép napot: )

      Törlés
    4. nem, nincs, dehogy is! mindenkinek meg van a saját véleménye a különböző témákban.
      a blogon több megosztó témában is szándékozok majd írni, mivel kíváncsi vagyok mások meglátására is.

      Törlés
  2. Hogy én mennyire utálom az ilyen műsorokat! Az egész nem szól másról, mint hogy stylist-ok méregdrága, megfizethetetlen ruhákat pakolnak átlag nőkre, akik ezt amúgy nem tudnák megfizetni. És persze ezekben a ruhákban, smink és frizura után bárki nézhet ki jól, de a változás tényleg csak átmeneti. Olyan dolgokat miért nem csinálnak, ahol a nőket megtanítják felszínre hozni a saját szépségüket, és mondjuk nem hasleszorítós ruhákkal akarják elérni a tökéletességet? Mert ezzel csak azt éreztetik a szereplőkkel, hogy csak akkor nézhetnek ki jól, ha leszorítják mindenüket, kivakolják magukat és kétnaponta járnak fodrászhoz. Botrányos, komolyan mondom. Igen, meg kell tanulni elfogadni magunkat, mert mondjuk akinek erős vállai vannak, az sosem lesz kisebb, ilyen a csontozata, de megtanulhatjuk kihozni magunkból a legjobbat. Ezt viszont nem csalással, hanem valódi változtatással kéne elérni. Mutassanak nekik életmód tippeket, smink és frizura tanácsokat, olyasmiket, amiket otthon is tudnak folytatni. De ez csak arra jó, hogy fitogtassuk a márkák ruhadarabjait, meg hirdessük a felszínességet. Borzalmas, sosem bírtam nézni az ilyeneket.

    VálaszTörlés
  3. Egyet értek veled, meg ugye már beszélgettük ennek kapcsán a véleményünket. Az ütött még szöget a fejembe, hogy amellett, hogy igen, ez egy műsor erejére szól. De lehet, hogy a slamposság is. Már csak azért, mert nem látványos mondjuk egy frizurát megváltoztatni valakin, és ez amolyan Beépített szépség mese, hogy a rút kiskacsából lesz egy gyönyörű hattyú. Látványos változást érnek el vele, és megpróbálják arra sarkallni a népet, hogy te is képes vagy rá. Más az, hogy ennek az éremnek több szempontból is van negatív oldala. Pl. a soványabb emberek, vagy azok, akik lelkileg megterheltek tőle.
    Én azt vettem észre, hogy a lelki részével ennek senki sem foglalkozik. Ha belül nem érzem jól magam, kikenhetnek, dughatnak bármilyen cuccba, nem leszek tőle jobban. Gucci ruhákba bújtatott lelki roncs leszek, amire pluszban majd rájön az is, hogy nem tudom megtenni azt, amit a műsor alatt.
    Ha valaki meg öltözködésben és/vagy sminkben, hajban, körömben nem áll összhangban, az talán a rosszabb. Mert azt ráadásul nem érted, hogy leharcolt cuccokban miért jár, ha tökéletes a körme, frizurája, sminkje…stb.
    A műsorban szereplő embereknek vagy nincs komolyabb problémája saját magukkal, vagy nem mérik fel ésszel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazat írtál.
      "Gucci ruhákba bújtatott lelki roncs leszek, amire pluszban majd rájön az is, hogy nem tudom megtenni azt, amit a műsor alatt."

      igen amúgy, így gondolom én is. és nekem is megfordult a fejemben ez, hogy kamu a leharcoltság is, vagy hogy nem mutatnak minden egyes napot csak össze van vágva az egész. de akkor is.... ha valaki tényleg évek óta csak marcangolja magát, azt nem elég belebújtatni márkás ruhába meg kiglancolni kicsit hanem a lelkével is kell foglalkozni, hiszen az nem változik.
      pláne, tényleg - ahogy írod is- ha nincsen esetleg olyan anyagi helyzetben, hogy fodrász lője be a haját minden héten, akkor még ez is rá fog tenni egy lapáttal.

      Törlés