2015. október 13., kedd

Le kell sz*rni...

Hideg van?
Folyik kicsit az orrod?
10 percet bírsz a 30 perces edzésből?
Csak 1 kört tudsz futni a pályán?
Már megint beszólt valaki?
Úgy érzed, hogy bámulnak?
Kitudja mit gondolhat magában?
Megszólnak mert "nyúlkaját eszel"?


Le kell szarni!! Mert TE teszel érte! TE dolgozol rajta és lehet, hogy most még csak egy kör megy, lehet hogy most még csak 10 percet bírsz, lehet, hogy gondol magában valamit, de TE máris erősebb vagy, mint ő. Mert TE megküzdesz érte, és ezt senki nem veheti el tőled. 

2015. július 28., kedd

Függő vagy!
Mániákus vagy!
Már mással se tudsz foglalkozni, csak ezzel!
Én nem lennék ilyen hülye, hogy kihagyjam ezt a kajázást!
Neked bármelyik test jó lenne, csak vékonyabb legyen, mint amilyen most vagy!
Sanyargatod magad!
Kínzod magad!
Én nem lennék erre képes....!
Egész életedbe ezt akarod csinálni?!
Mér jó ez neked?

Ismerős mondatok? Nekem igen... ha nem is hallottam már mindet, de egy jó párat már igen. Tele vannak a közösségi oldalak különböző edzésre, fittségre, mozgásra buzdító bejegyzésekkel, képekkel és alatta ott a rengeteg komment. Hogy ugyan kinek lenne erre ideje munka mellett, ugyan már 968589688 gyerekem van, nekem fontosabb a család. Én ígyis jól érzem magam. 

Eleinte rosszul estek az ilyesféle megjegyzések és a sok hozzászólást olvasva elgondolkoztam, hogy tényleg jó ez így? Tényleg izzadjak minden nap, essek az ágyba éjszaka hulla fáradtan,  miután 8tól 6ig bent voltam az egyetemen és utána még lenyomtam egy kemény tornát. Tényleg keljek fel akár reggel korábban azért, hogy megfőzzem a magam kis kajáját? 


A válasz: TÉNYLEG

Most már tudom, hogy minden ilyen gúnyos megjegyzés mögött az irigység van. Irigy mert én képes vagyok rá, irigy mert nekem van kitartásom, irigy mert van bennem annyi erő, hogy képes legyek azt mondani, hogy köszönöm nem kérek. És mindenek felek irigy mert ha még mindig ott van pocak és még mindig narancsbőrös a combom, de biztos vagyok benne, hogy kívülről látszik. Látszik az a magabiztosság, az az erő és az a kitartás, ami bennük - a mindig csak kifogást keresőkben - nincs meg! 

Az én hobbim a testem.
Köszönöm, boldog vagyok így!

2015. február 5., csütörtök

2015. február 3., kedd

Láb problémák

Sziasztok!

Ma egy nagyon fontos dologról fogok nektek írni, ami nem más, mint az alátámasztás.
Edzés közben nagyon fontos, hogy a lábunk a megfelelő helyzetben álljon, úgy és ott legyen terhelve, ahogy és ahol lennie kell. Nem azt mondom,  hogy minden egyes alkalommal cipőben kell edzenünk, mert én sem teszem, viszont figyelnünk kell a jelekre!

Én lúdtalpas vagyok és van valamennyi bokasüllyedésem is ezáltal lúdtalpbetétet kéne hordanom. Van is lúdtalpbetétem, ami kifejezetten az én lábamra készült, viszont olyan vastag, hogy csak az edző cipőmben tudom hordani. Ez egy másik történet szóval nem is akarom tovább ragozni, inkább örülök, hogy legalább az edző cipőmben hordhatom, hiszen ilyenkor van rá a legnagyobb szükségem. A lúdtalp és a súlyfelesleg következménye, hogy a térdem nem a legjobb, főleg a jobbal akadtak problémák. Általános iskolás koromban jött először elő, azután, hogy abbahagytam a táncot. Megszűnt az egyetlen mozgási forma, feljött pár kiló, ki-ki ment a bokám és elkezdett fájni a térdem. Orvosnál is voltunk, aki felmentett a tesiórákról, azt mondta, hogy a hormonális változás okozza.... azt hittem én vagyok a világ legboldogabb embere. Nem kell tesizni, juhuu.... akkoriban még nem láttam be, hogy ez csak még nagyobb érvágás.

A félév végére még punnyadtabb lettem. Teltek múltak az évek, edzettem, futottam, mikor milyen intenzitással. A térdem már nem fáj random, nem bicegek rá és a bokám se jár ki magától. Viszont edzés közben érzem, hogy valami nem jó.

Futásnál szinte mindig előjön, illetve a hiit gyakorlatoknál is szinte mindig érzem, hogy a jobb lábam nem százas. Viszont ez az érzés rögtön elmúlik, ha lúdtalpbetéttel és cipőben edzek. Nem véletlenül akarjak orvosolni a bokasüllyedést és lúdtalpat, nem véletlenül mondják azt, hogy megfelelő talpkidolgozású cipőben eddzél és futáshoz tervezett cipőben fuss. A mai sportcipők már úgy vannak kialakítva, hogy van alap boltozattámasztás a talpában és az anyaguk tompítják a sport okozta rezgéseket. Tehát ha nincs különösebb problémád, akkor ezeket a termékeket kell keresned, viszont ha van akkor mindenképpen csináltass egy rád szabott talpbetétet, hidd el sokkal jobb lesz az edzés tőle és meg fogja könnyíteni a dolgod!


2015. február 1., vasárnap

Hogyan készítsd | Avokádókrém

Sziasztok!

Mostanában csak receptekkel bombázlak titeket... de ígérem ez hamarosan változni fog!

Hozzávalók:

  • 1 db avokádó
  • tejföl
  • bors
  • citromlé
  • lenmagolaj/olívaolaj
Az elkészítése nem nagy ördöngösség. Az avokádót kettévágjuk, kiszedjük a magját majd megszabadítjuk a héjától. Próbáljuk minél vékonyabban vágni, hogy több hús maradjon meg. Ezután az avokádó húsát egy villával összetöröm. Ízlés szerint rakok hozzá tejfölt - ki mennyire szeretné krémesre-, kicsi sót, borsot, egy kis citrom felének a levét, illetve egy kevés lenmag vagy olívaolajat. 
Jól összekeverem és fogyasztható is!

Szeretitek az avokádót? Kóstoltátok már?

2015. január 10., szombat

Hogyan készítsd | Gesztenyés, aszalt szilvás csirkemell

Sziasztok!

Instagramon írtam nektek, hogy megírom a nemrég készített gesztenyés, aszalt szilvás csirkemell receptet. Pofon egyszerű elkészíteni, így bárkinek sikerülni fog! Itthon mindenkinek nagyon ízlett. : )


Az igazság az, hogy egy hirtelen felindulásból készítettem az itthon talált dolgokból. : D Tudtam, hogy van gesztenyepüré a fagyasztóba, az aszalt szilvával töltött csirkét pedig nagyon szeretem, így ez lett belőle. 


1 kiló előre felvágott csirkemell volt lefagyasztva, amit előző este kivettem, "majd készítek belőle valamit" alapon. A mell kockákat beleraktam egy jénaiba és öntöttem rá egy kevés olívaolajat. Ezután felcsíkoztam 11 db aszalt szilvát, amit összekevertem a lereszelt natúr gesztenyemasszával. Ráborítottam a csirkére, a kezemmel összeforgattam, majd ligh lapkasajtból raktam a tetejére pár csíkot. 

180 fokon sütöttem addig, ameddig a közepén is rendesen átsült a csirke. Villával kotortam ki egyet megnézni. : )

Ti szeretitek keverni a gyümölcsöt a hússal?

2015. január 4., vasárnap

Hogyan készítsd | Bulgur

Sziasztok!

Ma egy nagyon finom és tápláló étel elkészítését szeretném nektek bemutatni. A bulgur tört búza vagy török rizs, ki hogy ismeri. Egyben biztos lehetsz, ha valaki megkérdezi, hogy mit eszel akkor lövése se lesz róla, de még kimondani se fogja tudni. : D Tapasztalat. 
Ez a köret rostban gazdag, ezáltal pörgeti az anyagcserét, tele van antioxidánsokkal és könnyen telít. Ha még többet szeretnél olvasni a bulgur jótékony hatásairól javaslom EZT az oldalt. Tömör és lényegletörő.

De most jöjjön az elkészítés:


Az első képet az ár miatt fényképzetem le, hogy tudjátok mire számítsatok. Mi az Auchanban szoktuk venni a kimérős részlegen. 

  • Mérjétek le, hogy mennyi bulgurt szeretnétek elkészíteni egyszerre. Ezt tegyétek a lábasba és öntsetek rá egy kis oliva olajat. Közepes lángon pirítsátok meg, folytonos keverés mellett, úgy, mintha tarhonyát készítenétek. A harmadik képen láthatjátok, hogy kicsit megfehéredik a külseje, akkor már jó.
  • Mérjetek ki kétszer annyi vizet. Ha fél kiló bulgur készül akkor 1 liter, ha 25 deka akkor fél liter. Ebbe tegyetek ízlés szerint sót és kavargassátok el benne.
  • Amikor már megpirult a bulgurunk, öntsük fel a vízzel. Óvatosan mert rotyog!
  • Ezután nincs más dolgunk, mint alacsony lángon, lefedve, hagyni rotyogni, néha megkevergetve. Amikor már az utolsó előtti képhez hasonló az állapot, akkor levesszük a fedőt és gyakrabban kavarjuk fakanállal, oda ne kapjon az alja.
  • Ha már csak a kavarás közben látunk egy kis folyadékot a bulgurban, akkor levehetjük a tűzről, mire kihűl azt is beszívja majd és fogyaszthatjuk is!
Remélem tetszett nektek ez a pofon egyszerű, de annál táplálóbb recept! Én egyszerűen nem tudom megunni! : ) 

Ha kipróbáljátok, írjátok meg, hogy sikerült!