2015. február 3., kedd

Láb problémák

Sziasztok!

Ma egy nagyon fontos dologról fogok nektek írni, ami nem más, mint az alátámasztás.
Edzés közben nagyon fontos, hogy a lábunk a megfelelő helyzetben álljon, úgy és ott legyen terhelve, ahogy és ahol lennie kell. Nem azt mondom,  hogy minden egyes alkalommal cipőben kell edzenünk, mert én sem teszem, viszont figyelnünk kell a jelekre!

Én lúdtalpas vagyok és van valamennyi bokasüllyedésem is ezáltal lúdtalpbetétet kéne hordanom. Van is lúdtalpbetétem, ami kifejezetten az én lábamra készült, viszont olyan vastag, hogy csak az edző cipőmben tudom hordani. Ez egy másik történet szóval nem is akarom tovább ragozni, inkább örülök, hogy legalább az edző cipőmben hordhatom, hiszen ilyenkor van rá a legnagyobb szükségem. A lúdtalp és a súlyfelesleg következménye, hogy a térdem nem a legjobb, főleg a jobbal akadtak problémák. Általános iskolás koromban jött először elő, azután, hogy abbahagytam a táncot. Megszűnt az egyetlen mozgási forma, feljött pár kiló, ki-ki ment a bokám és elkezdett fájni a térdem. Orvosnál is voltunk, aki felmentett a tesiórákról, azt mondta, hogy a hormonális változás okozza.... azt hittem én vagyok a világ legboldogabb embere. Nem kell tesizni, juhuu.... akkoriban még nem láttam be, hogy ez csak még nagyobb érvágás.

A félév végére még punnyadtabb lettem. Teltek múltak az évek, edzettem, futottam, mikor milyen intenzitással. A térdem már nem fáj random, nem bicegek rá és a bokám se jár ki magától. Viszont edzés közben érzem, hogy valami nem jó.

Futásnál szinte mindig előjön, illetve a hiit gyakorlatoknál is szinte mindig érzem, hogy a jobb lábam nem százas. Viszont ez az érzés rögtön elmúlik, ha lúdtalpbetéttel és cipőben edzek. Nem véletlenül akarjak orvosolni a bokasüllyedést és lúdtalpat, nem véletlenül mondják azt, hogy megfelelő talpkidolgozású cipőben eddzél és futáshoz tervezett cipőben fuss. A mai sportcipők már úgy vannak kialakítva, hogy van alap boltozattámasztás a talpában és az anyaguk tompítják a sport okozta rezgéseket. Tehát ha nincs különösebb problémád, akkor ezeket a termékeket kell keresned, viszont ha van akkor mindenképpen csináltass egy rád szabott talpbetétet, hidd el sokkal jobb lesz az edzés tőle és meg fogja könnyíteni a dolgod!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése